2013年6月10日月曜日

だれもしらないわたしの・・・




  • 普段やりとりをしていない、イタリアのラディカから突然メッセージがきた。こないだのATTCの生徒だ。英語の苦手な彼女が、英語の苦手な私に連絡しなきゃいけないくらい参ってるの?心配になる。取り越し苦労だといいのだけれど・・・。


    Namste Sita,
    How are you?
    I hope realy fine ....
    Sorry if I disturb you but I have some question.... i m in italy now .... And from whene i back i lose my a litle bit my spiritual path .... I want to back in the right way .... I d like to learn more... i don t feel so ready like a yoga teacher must be ..... Do you can sugets the best way for find that? Than you .... A lot 

    Radhika

    ナマステー、シーター。お元気ですか。すごく元気だといいんだけど・・・。もし邪魔になるようだったら申し訳ないんだけど、でも質問があるの。私はいまイタリアにいるのだけど、こっちに戻ってから、自分の精神修養の道を若干、見失ってる。正しい道に戻りたい、もっと学びたい。私は先生である準備が出来ていないんだよ、きっと。なにか、道を見つける最良の、お薦めの方法があったら教えて欲しいんだ。
    ありがとう。

    ラディカ



    Om Namah Sivaya! Dear!
    It's nice to hear from you. I'm still okay in Japan. Tokyo is so commercial city as you know. It's quite difficult to keep Sattvic living. I really understand what you mean.
    Mmmmm....
    First of all, please don't forget we all are together always, my sister. I'm with you. Swamiji is with you. All our friends with us. There is no limitation of time and space in our spiritual friendship.
    And I think helping some body who need our love will help us. Teaching for someone who wants to live rightly is will also become energy for us. I have some tiny study groups of Vedanta and yoga. Those are actual Satsang. And I have some project for this orphanage. http://www.banromsai.org/
    I hold a charity yoga camp for them.
    To tell the truth, I'm not so ideal yogini. I'm lazy person. And there are so much difficulty with my daily life in Japan. BUT, whenever I see my students, I can be brave. whenever I think about the children, I can be strong. They help me a lot. And you.
    I got courage to survive a day through your message. You are my "today's angel". I really thank you. We are helping each other.
    One more thing, you can read Swami Dayanandaji's practical teaching from this site.
    Don't worry. There are no "BAD" and "GOOD". Only happiness is there, you know. Enjoy your life and help your neighbor whenever you find a chance. Because, somebody need your help.
    See you around.
    Love
    Sita

    オーム ナマッシヴァーヤ、愛しい子!
    あなたからの連絡、とても嬉しいです。私は日本で今のところ大丈夫。東京はあなたも知っての通りとても商業的な都市で、清浄な生き方をするのが極めて難しいところ。だからあなたのいってること、よくわかります。
    うーん・・・・
    まず、はじめに、私達はみな、いつでも一緒だってことを忘れないで下さい。私はあなたと共に在る。スワミジもあなたと共に在る。私達の友達みんな、私達と共に在るってこと。精神的な友とのつながりには、時間や空間の制約などないのだから。

    それから、私達の愛を必要としている人のことを助けることは、逆にうんと私達の助けになると思う。それと、正しく生きたいと願う誰かに(ヨーガなり、ヴェーダーンタなり)教えることは、私達にとって大きなエネルギーになります。私は、小さな小さな、ヨーガとヴェーダーンタの勉強会を持っています。これこそが本当のサットサンガだよ。それと、私はこういった孤児院(バーンロムサイ)を手助けする企画をしています。チャリティーになるヨーガのリトリートをやってるんだ。
    正直いって、私は全く理想的な修行者なんかじゃない。単なる怠け者です。日本での私の暮らしは困難だらけ。でも、生徒の顔を見たらいつでも私は勇敢になれる。(孤児院の)子供達のことを思ったら強くなれる。私を強く支えてくれているのは彼らなんです。そしてあなたも。
    あなたのメッセージから、私は一日を生き抜く勇気を貰った。あなたは私の「今日の天使」。とても感謝しています。私達は互いに助け合っているってことです。

    それともう一つ。このサイトからSwami Dayanandaji の とても実用的な教えを読むことができますよ。

    心配しないで。そこには「良い」も「悪い」もない。ただ「幸せ」があるだけでしょ?あなたの人生を楽しんで下さい。そして、チャンスを見つけたらいつでも、隣の人を助けてあげてください。だって誰かがあなたの助けを必要としているから。

    またね。
    愛を込めて。

    シーター

    脳みその背景に、かかり続けている音楽がある。私はルイ・アームストロングの歌うコレが好きなのだけど、多分あの、でっかいガマ口の満面の笑い顔がこの歌詞を歌うからなんだよね。

    Nobody knows the trouble I've seen
    Nobody knows but Jesus !
    Nobody knows the trouble I've seen
    Glory hallelujah!

    Sometimes I'm up, sometimes I'm down
    Oh, yes, Lord
    Sometimes I'm almost to the ground
    Oh, yes, Lord



    だれも知らない私の苦しみ・・・
    神様だけが知ってくれている
    舞い上がる時もあれば、落ち込む時もある
    時には地に這うほどに・・・

    それでもまた歩いて行けるのは、やっぱり、ラディカのカタチをした何かに、子供のカタチをした何かに、生徒のカタチをした何かに、支えられているからなのだと思います。

    ラディカも私も支えられているし、ラディかも私も支えている。私達の小さな、目に見えないような行いが、本当は大きな宇宙の放つ数多の息の一つだと・・・。